آمریکا هیچ تحریمی علیه ایران را کاهش نداده است/ عدم مذاکره درباره برجام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، رابرت مالی درباره افزایش صادرات نفت ایران به چین گفت: دولت جو بایدن هیچکدام از تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های مربوط به خرید نفت را علیه ایران کاهش نداده‌ است. ارقام تغییر می‌کنند و آمریکا به رصد آنها ادامه می‌‌دهد تا گام‌هایی که لازم است برای متوقف کردن صادرات نفت ایران و جلوگیری از خرید آن توسط کشورها برداشته شود.

وی افزود: تمرکز روی چین که اصلی‌ترین مقصد صادرات نفت ایران است قرار دارد. با مقام‌های چین در تماس بوده‌ و این گفت و گو‌ها تشدید می‌شود و تحریم طرف‌های دخیل در واردات نفت ایران ادامه خواهد داشت و اقدامات بیشتری را برای متوقف کردن مبادلات نفتی ایران و چین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: اواخر آگوست سال گذشته میلادی توافقی درباره رفع تحریم‌های وین روی میز قرار داشت که مورد تأیید همه طرف‌ها از جمله روسیه و چین بود اما ایران آن را رد کرد. از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین برای کشتن غیرنظامیان استفاده شده و ایران معترضان مسالمت‌آمیز را در خیابان‌ها کشته است. بنابراین تمرکز بعد از تلاش‌های سخت برای بازگشت به برجام تغییر کرده و برجام در دستور کار نیست. این موضوع تا حد زیادی به این دلیل است که ایران فرصت برای احیای برجام را داشت اما به آن پشت کرد.

مالی گفت: در دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران نشانه‌ای از حرکت به سمت برنامه تسلیحاتی دیده نشده است. بایدن از نخستین روز آغاز به کار مشخص کرد به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و هر اقدامی که لازم باشد برای جلوگیری از این اتفاق انجام خواهد داد. شروع این اقدامات از دیپلماسی خواهد بود اما در صورت شکست به آن ختم نخواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام