مهلت 19 روزه وزیر ارتباطات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و احتمال استیضاح

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی رضاخواه با اشاره به مهلت سه ماهه به وزیر ارتباطات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات به خانه ملت گفت: حدود 2.5 ماه سوالی از وزیر ارتباطات در زمینه نحوه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و کیفیت اینترنت مطرح شد که پیرو آن توضیحاتی ارائه کرد و با این توضیحات به صورت مشروط موافقت شد و کارت زردی از مجلس دریافت نکرد.

وی افزود: این مهلت 24 بهمن به اتمام می‌رسد و انتظار می‌رود طی مدت زمان سپری شده کیفیت اینترنت افزایش و شبکه ملی اطلاعات توسعه پیدا کند. در غیر این صورت مجلس به این موضوع ورود کرده و پیگیری ها را ادامه خواهد داد و وزیر در این زمینه تذکر و کارت زرد خواهد گرفت.

این نماینده ادامه داد: اگر وزیر کارت زرد دوم را کسب کند به مرحله استیضاح نزدیک خواهد شد. عملکرد وزارت ارتباطات در مدت زمان اخیر به ویژه در موضوع اینترنت رضایت بخش نیست. وزیر ارتباطات تعهد داد موضوع ارتقا کیفیت اینترنت را حل و فصل کند و اگر این موضوع حل نشود استیضاح وی می تواند در مجلس مطرح شود.

رضاخواه گفت: در حوزه اینترنت دو موضوع کلان حائز اهمیت است. نخست اینکه استفاده ای که عموم مردم از اینترنت دارند باید بسیار با کیفیت شود و دوم توجه به کسب و کارهای اینترنتی و مشکلات و محدودیت هایی است که در این مدت با آن مواجه شدند. اگر این محدودیت برداشته نشود و یا گزینه های جایگزین ارائه نشود، مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام