سلب پرچم پاناما از ١٣۶ نفتکش ایرانی صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود پل‌مه درباره سلب پرچم پاناما از 136 فروند نفتکش ایرانی و تبعات این اقدام برای کشتی‌های ایرانی به ایلنا گفت: این موضوع صحت ندارد و اساسا چنین حجمی از کشتی ‌هایی متعلق به ایران در پاناما به ثبت نرسیده‌ است. اکثر کشتی‌های متعلق به ایران یا تحت مالکیت، تحت پرچم جمهوری اسلامی هستند و توسط کرو و خدمه حاذق ایرانی مدیریت می‌شوند.

وی افزود: این طبیعی است که در فعالیت‌های دریایی بین‌المللی امکان استفاده از پرچم سایر کشورها وجود دارد. بنابراین شناورهای ایران نیز از این مزیت بهره مند هستند هر چند که تعداد اندکی از شناورهای بخش خصوصی ایرانی در پاناما به ثبت رسیده‌ و اثری به مفهوم مانع بر دریانوردی یا فعالیت‌های تجاری دریایی ناوگان متعلق ایران شود، نخواهد داشت. کشتی‌های ایرانی هیچ محدودیتی برای ثبت در سایر کشورها ندارند.

پل‌مه ادامه داد: این جریان فقط وقفه‌ای کوتاه چند روزه در فرایند تجاری کشتی‌ها برای ثبت در سایر کشورها ایجاد می‌کند. بر اساس تمامی قراردادهای ناظر بر فعالیت‌های دریایی و طبق مفاد تعهدی کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) از ایجاد هرگونه محدودیت در امور کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیض‌آمیز باید خودداری شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام