نظر منفی درباره پیش‌بینی جنگ آمریکا و چین : تحریک آمیز است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، مایک مینیهان رئیس فرماندهی تحرک هوایی ارتش آمریکا اخیرا در یادداشتی اعلام کرد: آمریکا و چین تا ۲ سال آینده وارد جنگ خواهند شد و آن‌ها باید برای خالی کردن یک خشاب با شلیک به سر آماده باشند. تایوان و آمریکا در ۲۰۲۴ سرگرم انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود و این امر این فرصت را به چین می‌دهند تا علیه تایوان اقدام کند.

براساس این گزارش، شین کیانک معاون مرکز مطالعات آمریکا در دانشگاه فودان چین گفت: در شرایط وخیم رابطه میان پکن و واشنگتن، بیان چنین اظهاراتی از سوی یک ژنرال ارشد، تحریک کننده و بی پروا است. چنین اظهاراتی تنها بی اعتمادی بین این دو کشور را تشدید کرده و به روابط دوجانبه آسیب وارد می سازد.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: راهبرد دفاع ملی به وضوح نشان می‌دهد چین چالش پیش روی وزارت دفاع است و آمریکا با همکاری در کنار متحدان برای حفظ صلح در آب‌های منطقه هند و اقیانوس آرام متمرکز است.

بر اساس این گزارش، بخش تحرک هوایی نیرو هوایی ارتش آمریکا، ۵۰ هزار پرسنل و نزدیک به ۵۰۰ هواپیما در اختیار دارد که وظیفه حمل‌ونقل و سوخت‌رسانی را برعهده دارند که مأموریت آن‌ها برقراری و ارائه تحرک هوایی در سطح جهان است.

با توجه به این که واشنگتن با ارسال تسلیحات به این جزیره واکنش چینی‌ها را برانگیخته، کارشناسان هشدار می‌دهند روابط پکن و واشنگتن همچنان پرتنش خواهد بود و رقابت در سال جاری میلادی ۲۰۲۳ تشدید خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام