صالح آبادی دوباره به بازارسرمایه برگشت: این بار سکاندار هلدینگ بزرگ بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت های بورسی حکایت از آن دارد که علی صالح آبادی با برگزاری مراسم معارفه  عصر دیروز به عنوان مدیرعامل جدید هلدینگ چند رشته ای سرمایه گذاری امید، انتخاب شد که از آبان با سرپرستی بابک ابراهیمی اداره می شد.

بر اساس این گزارش، بازگشت صالحی آبادی به بازارسرمایه بعد از 8 سال آن هم در کسوت مدیر یکی از ناشران تحت نظارت سازمان بورس می تواند با نکاتی جالبی به همراه داشته باشد و منجر به افزایش کیفیت استانداردهای بورس، ارتقا و اصلاح قوانین و مقررات، افزایش تعامل دو بازار پول و سرمایه با توجه به تجربه وی در سازمان بورس و بانک مرکزی، تقویت بدنه بورس و رشد ضریب نفوذ بازار سرمایه در دولت و نظام و... شود.

وی از مهر سال گذشته تا اوایل دی، رئیس بانک مرکزی و قبل از آن به مدت 7 سال مدیرعامل بانک توسعه صادرات بود اما عمده سابقه صالح آبادی به ریاست حدود 8 ساله بر سازمان بورس و اوراق بهادار مربوط است که از سال 85 به عنوان اولین رئیس سازمان با ساختار جدید شروع شد. قبل از آن هم دو سال سابقه فعالیت به عنوان دبیر کل سازمان کارگزاران بورس ( طبق قانون قدیمی ) و ریاست تالار منطقه ایی کرج را داشت.

وی در دوران گذار سازمان بورس قدیم و جدید و اجرای قانون بازار اوراق بهادار با ساختار و ارکان متفاوت از قبل در سال 84 ، نقش اصلی را ایفا کرد.

تأسیس سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس‌های چهار گانه، تأسیس شرکت سپرده گذاری مرکزی، تأسیس کانون‌ها، خروج بازار از تک محصولی و ظهور انواع اوراق بهادار و ابزارهای مالی جدید، زمینه سازی برای عرضه اولیه سهام شرکت های دولتی و مشمول اصل 44 مانند فولاد مبارکه، ملی مس، مخابرات، بانک های ملت، صادرات و تجارت، بیمه ها، پالایشگاه ها و...، راه اندازی معاملات آنلاین، افزایش حجم معاملات و بازشدن درهای بازار سهام، انتشار اطلاعات مهم شرکتها در زمانی سریع و ساختاری استاندارد از طریق کدال، رتبه بندی شرکت های کارگزاری و راه اندازی انواع صندوق ها و صکوک، شرکت های مشاوره و سبد گردان، رشد قابل توجه تامین مالی و افزایش سرمایه ها، راه انداز کمیته فقهی سازمان بورس، ورود محصولات جدید به بورس کالا و تاسیس فرابورس و بورس انرژی، رشد درصد سهام شناور آزاد شرکت ها، تاسیس انجمن مالی اسلامی و.. از جمله اقدامات صالح آبادی بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام