شورای رقابت روش اولیه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی را مشخص کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود دودانگه درباره قیمت نهایی خودروهای داخلی به ایسنا گفت: طبق دستورالعمل شورای رقابت برای اعلام نهایی قیمت‌ها ، نرخ محاسباتی سازمان حمایت دریافت شد. طبق مصوبه بنا بود سه خودرو مشابه خارجی شناسایی و نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌ها، قیمت پایه رقابتی اعلام را تا شورا متناسب با آن قیمت نهایی را محاسبه کند.

وی افزود: با برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، جمع‌بندی اولیه برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می تواند قیمت را نهایی و اعلام کند. بنابراین برای تعیین قیمت پایه هر خودرو تولید داخل باید سه خودرو مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت به دلار مشخص شود.

دودانگه ادامه داد: سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود. خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با رتبه‌بندی ، قیمت سازمان حمایت انتخاب یا متناسب با مشخص شدن قیمت پایه رقابتی، شورای رقابت تصمیم می گیرد قیمت دیگری را مبنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودروهای داخلی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام