آمریکا: برجام نه بر اساس اعتماد که طبق راستی آزمایی است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تبادل زندانیان گفت: بی وقفه برای آزادی این سه آمریکایی تلاش می‌شود و به عنوان اولویت اولیه این دولت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این واقعیت که آنها هنوز پشت میله‌های زندان بوده و به ناحق بازداشت شدند، بازتاب این واقعیت است که ایرانی‌ها هنوز حاضر به مبادله نشده‌اند.

این مقام اجرایی ادامه داد: برجام سخت‌گیرانه‌ و دقیق‌ترین عهدنامه راستی‌آزمایی و نظارتی بود که به صورت صلح‌آمیز مورد مذاکره قرار گرفته و در طول دولت‌های متوالی توانستند تشخیص دهند که ایران به مفاد برجام پایبند بوده و بر اساس اعتماد ساخته نشده بلکه بر راستی آزمایی ساخته شده است.

پرایس گفت: برجام به این دلیل که ایرانی‌ها یک بار دیگر ثابت کردند قابل اعتماد نیستند و آنچه را که با آن موافقت کرده بودند، پس بگیرند، در دستور کار نیست. همچنان دیپلماسی تنها ابزار دائمی، بادوام و قابل راستی‌آزمایی برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران است.

وی افزود: از هر چیزی که به تنش زدایی در منطقه کمک می‌کند حمایت می‌کنند. توافق ایران و عربستان به جلوگیری از درگیری کمک می‌کند. اگر این نتیجه نهایی چیزی که در روزهای اخیر اعلام شد باشد، بسیار مطلوب خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام