تحلیلی از وضعیت سال آینده بورس با افزایش ۱۰ درصدی ارزش بازار مشتقات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا ذوالفقاریان در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه در سال آینده به نبض بورس گفت: به نظر می‌رسد بازار در سال آینده شرایطی مشابه سال ۹۷ را تجربه خواهد کرد و در صورت انتخاب هوشمندانه صنایع و نماد‌ها، سرمایه گذاران بازدهی مناسبی بدست خواهند آورد.

وی افزود: ارزش بازار اختیار معاملات و مشتقات در بورس تهران روند صعودی داشته و طی چند ماه اخیر از یک به ۳ درصد افزایش داشت. پیش بینی می‌شود ارزش بازار مشتقات در سال آینده به بیش از ۱۰ درصد افزایش یابد و سرمایه گذاری در اوراق مشتقه به شرط مشورت با کارشناسان بازدهی بالایی برای سهامداران به همراه داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تحرکاتی که در نهاد‌های مالی مشاهده می شود، حکایت از آن دارد شرکت‌های تامین سرمایه و کارگزاری ها با سهم بازار بیشتر با توجه روزافزونی بر معاملات اختیار متمرکز هستند. شاید سال آینده سال شگفتی سازی و جولان اختیار‌ها در بازار سرمایه باشد.

ذوالفقاریان با بیان اینکه این اختیار‌های شگفتی ساز می‌تواند برای سرمایه گذاران ناآشنا دردسر ساز باشد به سرمایه گذاران توصیه کرد، بدون شناخت و مشورت با اهل فن به هیچ عنوان در بازار مشتقات وارد نشوند و پس از مشورت نیز طمع نکرده و در زمان مناسب با کسب بازدهی معقول معاملات را مدیریت کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام