برنامه اتصال اینترنت ماهواره‌ای و حذف کامل فیلترینگ در آینده نزدیک

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در حال تنظیم قانونی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات اتصال ماهواره‌ای را مستقیماً به گوشی‌های موبایل ارائه کنند. برنامه ایی که اسپیس ایکس و T-Mobile در تلاش برای انجام هستند.

براساس این گزارش، تمرکز اصلی این پیشنهاد، شرکت‌های ماهواره‌ای خواهان همکاری با اپراتور‌های شبکه هستند تا بخش‌هایی از طیف استفاده شود که به‌ طور سنتی برای استاندارد‌هایی مانند ۵G ذخیره شده و به گوشی‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی به ماهواره‌ها متصل شوند.

رئیس هیات‌مدیره FCC در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیازی نیست به این فکر کرد که چه شبکه و خدماتی در کجا در دسترس است. اتصالات در همه جا و همیشه کار خواهند کرد. رویکرد این تنظیم‌کننده برای آسان‌تر کردن روند دریافت مجوز برای اپراتور‌های ماهواره‌ای که با ارائه‌دهندگان زمینی همکاری می‌کنند طراحی شده است.

این سازمان به دنبال نظرات در مورد نحوه عملکرد سیستم‌هایی مانند ۹۱۱ و هشدار‌های اضطراری در هنگام اتصال شخصی به ماهواره و اینکه آیا این چارچوب می‌تواند به باندها، مکان‌ها و برنامه‌هایی که ممکن است توسط چنین همکار‌هایی پشتیبانی شوند گسترش پیدا کند یا خیر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام