ثبت نام در سامانه یکپارچه به دلیل کندی برای یک روز و تا ۲۹ اسفند تمدید شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت گفت: از ابتدای فعالیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  ۷۴ هزار حمله صورت گرفته و ۵۵ هزار حمله فقط در ۲۴ ساعت گذشته بوده که برخی از آنها بسیار جدی است اما ثبت نام برای حداقل یک روز دیگر و تا ۲۹ اسفند ماه تمدید شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ میلیون نفر در این سامانه حضور پیدا کردند درحالی که این سامانه‌ برای ۹۰۰ هزار نفر طراحی شده و فعلا ۳۶۰ هزار نفر توانستند ثبت نام کامل را انجام دهند. در این طرح ۵۱ مدل خودرو به ۹۰۰ هزار نفر تعلق خواهد گرفت اما در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها متعادل و کم است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه خودرو ثبت نام به عمل خواهد آمد.

این مقام اجرایی ادامه داد: شورای رقابت در فروردین ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را اعلام خواهد کرد و در طرح عرضه یکپارچه نیز بر همین اساس تغییر خواهد کرد. البته درصدهایی نیز برای افزایش قیمت خودرو عنوان شده که اعلام دقیق آن در حیطه شورای رقابت است. از ابتدای سال تا امروز ۱.۳۵میلیون خودروی سواری تولید شده، تعهدات خودروسازان برای سال آینده ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو است و با توجه به ثبت‌نام ۹۰۰ هزار نفر در طرح یکپارچه تخصیص خودرو در مجموع ۱.۳میلیون تعهد ایجاد شده است.

قالیباف گفت: صنعت خودروسازی برای سال آینده به راحتی برای دستیابی به تیراژ ۱.۶ میلیون دستگاه آماده شده و تحویل خودروهای اعلامی در سال ۱۴۰۳ منتفی است و تولید داخل توان تامین نیازها را خواهد داشت. تحویل خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته، خودروی کف پارکینگ به صفر رسیده و قرعه کشی خودرو نیز حذف شده است. رشد تولید خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته طبق گزارش‌های جهانی ۳۱ درصد بوده که بیشترین رشد در جهان بشمار می رود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام