بانک ملت درباره اثر نرخ های جدید تسعیر ارز توضیح داد و آماده بازگشت شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت هم درباره اثر درآمدی اعمال نرخ های جدید تسعیر ارز ابلاغی بانک مرکزی با لحاظ خالص وضعیت باز ارزی مثبت ، دست به شفاف سازی زد و آماده بازگشایی نماد شد.

بر اساس این گزارش، "وبملت" اعلام کرد: بر اساس بخشنامه 25 اسفند بانک مرکزی با موضوع نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در بانک ها، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی برای پایان سال مالی جاری به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت های مالی، 26.5 و 25 هزار تومان ریال برای هر یورو و دلار آمریکا و سایر اسعار به نرخ برابری آنها به یورو با رعایت سایر شرایط اعلامی در بخشنامه تعیین شده است.

با عنایت به مراتب فوق و در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز اعمال شده در آخرین صورت های مالی انتشار یافته در سامانه کدال (22 و 20 هزار تومان برای هر یورو و دلار و سایر اسعار به نرخ برابری آنها به یورو) و با لحاظ خالص وضعیت باز ارزی مثبت این بانک، اعمال نرخ های جدید ابلاغی بانک مرکزی در تسعیر اقلام ارزی پولی، اثر درآمدی با اهمیتی را برای بانک به همراه خواهد داشت.

لیکن تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک منوط به اعمال نرخ در سامانه های عملیاتی و مالی در پایان سال و تهیه گزارشات و صورت های مالی پایان سال مالی منتهی به اسفند خواهد بود. به محض تکمیل محاسبات و مشخص شدن آثار مالی، مراتب جهت اطلاع عموم سهامداران افشا خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام