حضور دوباره قطعه‌سازان ایرانی در نمایشگاه مسکو با همراهی خودروسازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش محبی‌نژاد از برگزاری نمایشگاه اتومبیلتی روسیه در سال با حضور خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی برای دومین سال پیاپی خبر داد و اعلام کرد: در نمایشگاه اتومبیلیتی سال ۲۰۲۲ مسکو بیش از ۴۰ شرکت خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی حضور داشتند که با توجه به شرایط خاص بازار خودرو روسیه و مزیت‌های رقابتی صنعت خودرو ایران، منجر به امضای قرارداد و همکاری‌های قابل قبولی شد.

با توجه به فروش دو محصول تارا و شاهین در بازار روسیه، علاوه بر قراردادهای فروش خودروهای ایرانی، قطعه‌سازان حاضر در این نمایشگاه با امضای چندین تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری، تعاملات تجاری-صنعتی با خودروسازان و قطعه‌سازان روسیه را آغاز کرده یا توسعه دادند. زنجیره تامین خودروسازی ایران پیش‌تر نیز همکاری‌هایی را با شرکت‌های روس داشت اما حضور پررنگ در نمایشگاه اتومبیلیتی سال گذشته سطح این همکاری‌ها را افزایش داد. 

نمایشگاه سال جاری مسکو، نقطه عطفی در اجرای رویکرد صادرات گرا شدن صنایع قطعه‌سازی ایران بوده و بزرگترین حضور بین‌المللی شرکت‌های ایرانی در تاریخ صنعت نمایشگاهی خواهد بود. علاوه بر قطعه‌سازان، بخشی از نمایشگاه به نمایش خودروهای کشورهای حاضر در نمایشگاه نیز اختصاص داده شد. به همین دلیل امکان حضور خودروسازان دولتی و بخش خصوصی ایران نیز در این رویداد تجاری فراهم شده و نمایش خودروهای ایرانی را در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ فراهم خواهد بود.

طبق قرارداد منعقده، انجمن قطعه سازان خودرو نماینده و همکار شرکت برگزارکننده نمایشگاه مسکو در ایران بوده و تمامی اقدامات لازم برای حضور شرکت های ایرانی در روسیه را انجام خواهد داد. شرکت‌های توانمند صادراتی و فعال در صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران که تمایل به حضور در نمایشگاه اتومبیلتی ۲۰۲۳ مسکو دارند می‌توانند درخواست را به انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو اعلام کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام