پاکستان نگران جریمه ۱۸ میلیارد دلاری قرارداد گازی با ایران است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه داون پاکستان، نور عالم خان با ابراز نگرانی از جریمه احتمالی ۱۸ میلیادر دلاری قرارداد گازی اجرا نشده پاکستان با ایران گفت: آمریکا باید به استانداردهای دوگانه پایان دهد.

وی افزود: از طرفی به برطرف شدن نیازهای هند به انرژی کمک می کند و از طرف دیگر، پاکستان را بخاطر اقدام برای تامین نیازهای انرژی جریمه می کند. اگر آمریکا به جلوگیری از اجرای توافق خط لوله گاز بین ایران و پاکستان ادامه دهد، باید جریمه مربوط به آن را بپردازد.

بر اساس این گزارش در قرار داد گازی ایران و پاکستان، پایان سال ۲۰۱۴ به عنوان ضرب الاجل این قرارداد تعیین شده بود. ایران مدتها قبل از این ضرب الاجل، به تعهد عمل کرده و خط لوله انتقال گاز به پاکستان را تا نزدیک مرز احداث کرد. طرف پاکستانی اما با وجود گذشت نزدیک به یک دهه از ضرب الاجل این قرارداد به بهانه تحریم های آمریکا هنوز هیچ اقدامی در جهت اجرای تعهدات انجام نداد.

طبق مفاد این قرارداد، پاکستان موظف به پرداخت جریمه عدم انجام تعهدات بوده و ایران تاکنون با توجه به حسن همسایگی، اقدامی حقوقی برای دریافت جریمه از طرف پاکستانی انجام نداده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام