گام دوم مرکز نوآوری چادرملو در توسعه اکوسیستم نوآوری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پس از رونمایی از مرکز نوآوری شرکت چادرملو با عنوان نوچاد در نمایشگاه پارک علم و فناوری استان یزد و سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن در تهران این مرکز نوآوری در گام دوم به دنبال طراحی و توسعه اکوسیستم توسعه فناوری و نوآوری در چادرملو است .

بر اساس این گزارش، حامد عسکر زاده قائم مقام چادرملو در نشست هم اندیشی توسعه فرآیند عملیاتی مرکز نوآوری نوچاد دکتر با اشاره به ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود  به منظور تقویت بنیه علمی و هماهنگی میان گروه های مرتبط فعال در حوزه دانش بنیان با نوچاد گفت: شناسایی نوآوران و ایده پردازان در مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و افراد خلاق صنعتگر، مسیر جذب و بهره گیری از ظرفیت های بی القوه در راستای جهش تولید و اکوسیستم توسعه را هموارتر می سازد . توصیه می شود با فعال سازی دبیر خانه نوچاد و پایگاه ثبت  ایده ها، نظرات و پیشنهادات، زمینه شناسایی و جذب ایده های نوآورانه در شرکت چادرملو فراهم شود.

هدف از راه‌اندازی این مرکز بررسی مسائل و چالش‌های موجود در صنعت فولاد و معدن از مسیر نوآوری و ایده پردازی است. از دیگر اهداف این مرکز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه خدمات به متقاضیان این حوزه، ارتقاء قابلیت‌ پویایی سازمانی و توانمندسازی مبتنی بر نوآوری به منظور حل مسائل شرکت ، توسعه همکاری‌های مرکز نوآوری با شبکه زیست‌بوم نوآوری و مراکز دانشگاهی در داخل و خارج، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش در قالب شتاب‌دهنده و استودیو استارت آپ است .

چادرملو همواره به عنوان یکی از برترین نقش‌آفرینان در حوزه اقتصاد ، چشم‌انداز مرکز نوآوری را بر این اصل قرار داده که برترین ارزش‌آفرین در بخش معدن و صنایع‌ معدنی در حوزه زیست‌بوم نوآوری باشد.

مهمترین مزیت چادرملو  نسبت به سایر شرکت‌هایی که در زیست‌بوم نوآوری حوزه معدن و صنایع‌ معدنی فعال هستند، برخورداری از زنجیره کامل تولید فولاد از ابتدا تا انتهای مراحل تولید است . این شرکت می‌تواند بطور مستقیم هم در بحث اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید گندله، آهن‌سازی و فولادسازی اثرات قابل‌توجه و اثرگذاری در حوزه فناوری و نوآوری داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام