رویدادی ویژه برای بورس: دلار ۲۸.۵ هزار تومانی شرکت‌های پتروپالایشی باطل شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در رویدادی ویژه و مثبت برای بورس مصوبه تعیین نرخ تسعیر ارز قیمت‌گذاری شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را ابطال کرد و اکثر کارشناسان بازار سرمایه این اقدام را در صورت عدم تکذیب و اما و اگر، عاملی مهم برای صعود شرکت ها و شاخص دانستند!

بر اساس این گزارش، پیش از این محمدرضا فرزین در فروردین سال جاری در نامه‌ای به جواد اوجی وزیر نفت، نرخ تسعیر ارز خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها و نرخ تسعیر پایه معاملات محصولات پتروشیمی‌ها در بورس کالا و انرژی را معادل هر دلار ۲۸,۵۰۰ تومان اعلام کرده بود.

در نامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به ابراهیم رئیسی آمده است: نظر به جزء 2 بند س تبصره یک ماده واحده قانون بودجه سال 1401 که نرخ سامانه معاملات الکترونیکی را به عنوان نرخ محاسباتی برای دستگاه های اجرایی می داند، صدر مصوبه مبنی بر  ملاک بودن آخرین نرخ های سامانه نیما از حیث تغییر مبنای محاسبه، مغایر قانون است.

طبق بند ت ماده 20 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه که نظام ارزی را "شناور مدیریت شده" می شمرد، تعیین میانگین نرخ تسعیر ارز اعلامی بانک مرکزی به عنوان مبنای محاسبه از آغاز سال جاری به بعد با قطع نظر  از مواجه بودن این عبارت با الهام از این حیث که متفاوت با روش پیش بینی  شده در قانون بوده، مغایر قانون است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام