اثر قطع برق شرکتهای سیمانی در روند و تولید/ امیدوار به مساعدت استان ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر الوندیان با اشاره به طی مراحل ابلاغ ساعات قطعی برق صنعت سیمان به فعالان این حوزه به ایلنا گفت: سال جاری قطعی برق نخواهیم داشت و صنعت با محدودیت‌های در ساعت دسترسی به برق مواجه خواهد شد.

وی افزود: بدون تردید ابلاغ محدود شدن ساعات دسترسی به برق در کارخانه‌های سیمان در روند و حجم تولید اثر خواهد گذاشت اما وزیر نیرو در جلسه‌ای میزان کاهش برق صنایع را به استان‌ها با محوریت استاندار واگذار کرد که امید است استان‌ها در این زمینه با تولید مساعدت کنند. محدودیت برق و مقادیر اعلام شده قطعی در ساعات اوج کاری کاهش قابل توجهی کرده و این مهم در حجم تولید اثر خواهد گذاشت. اما انجمن سیمان در حال رایزنی است در این زمینه با تولیدکنندگان مساعدت‌های لازم انجام شود.

این فعال صنعت سیمان ادامه داد: سال گذشته با مدیریت صحیح، مصرف برق تامین شد. سال جاری نیز ارقام تخصیص داده‌ شده به تولیدکنندگان سیمان پایین است به همین دلیل نمی‌توان پیش‌بینی کرد از 20 خرداد به بعد که قرار است محدودیت‌های برق صنایع اجرا شود چه اتفاقاتی در تولید رخ خواهد داد و آیا استان‌ها می‌توانند این مهم را مدیریت کنند.

به گفته الوندیان، متوسط مصرف سیمان در تابستان سال گذشته حدود 5.2 میلیون تن بود. تولید در سال جاری نیز باید به این عدد برسد اما با این اعدادی که برای قطعی برق اعلام کردند قابلیت تولید سیمان در این حجم وجود ندارد. باوجود همه تنگناهای ارز، برق، گاز و سوخت سال گذشته بالغ بر 72 میلیون تن تولید که بخشی از آن صادر و بقیه در بازار داخلی مصرف شد.

وی با اشاره به نرخ سیمان در بازار توضیح داد: کف قیمت مصوب سیمان پایین و قیمت‌ها در مناطق مختلف شناور است. به عنوان مثال سیمان درب برخی کارخانه‌ها پاکتی‌ 21 تا 24 هزار تومان به فروش می‌رسد و برخی کارخانه‌ها پاکتی 34 تا 35 هزار تومان می‌فروشند و در بازار نیز هر پاکت سیمان حدود 50 هزار تومان به فروش می‌رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام