۴ خودرو در سامانه یکپارچه بدون قیمت قطعی به فروش می رسد / علت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام وزارت صنعت دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو برمبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودرو سازان داخلی از چهارشنبه آغاز شده و متقاضیان تا پایان 10 خرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده، می‌توانند در آن تاریخ 5 اولویت خودرویی را به‌منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به‌نشانی esalecar.ir انتخاب کنند و زمان ثبت‌نام اثری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

اجرای این طرح که از 20 اردیبهشت آغاز شده همچنان دچار ابهاماتی بوده که متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است. نخست اینکه در فهرست خودروهای عرضه‌ شده، نام خودروهای کوییک و ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ اطلاعی از قیمت آن ندارند.

طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

بر اساس بررسی ها، هنوز صورت مالی حسابرسی‌شده این خودروها در سازمان حمایت تکمیل نشده تا با ارسال این اطلاعات به شورای رقابت روند قیمت‌گذاری این محصولات انجام شود اما سؤال مشخص این است که چرا از 20 اردیبهشت که اجرای دومین طرح یکپارچه خودرو آغاز شد، وزارت صنعت و خودروساز اسامی خودروهایی را در سامانه اضافه کردند که هنوز روند چکش‌کاری قیمت‌های این محصولات انجام نشده است.

قیمت دیگر محصولات عرضه‌ شده در دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام