انتقاد از بخشنامه‌های خلق‌الساعه، قیمت دستوری، بانکهای بورسی و خودروسازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ذبیح‌الله خدائیان در جلسه با فعالان اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه اقتصاد ایران بیمار است، اعلام کرد: اقتصاد دولتى، سالیان سال است از بیمارى رنج مى‌برد و با وجود قوانین بالادستى و تاکیدات مسئولان، موفق نبود و بخش‌هاى عمده اقتصاد هنوز در اختیار دولت است و مابقى هم که به بخش شبه دولتى سپرده شده داراى مشکلاتى است.

در برخى مواقع بخشنامه‌هاى یک هفته‌اى و بدون بررسی تمام ابعاد، صادر و موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده و حتى برخى را به آستانه ورشکستگی رسانده است. بسیارى از مدیران هم به دلیل قدرت طلبی نمى خواهند صدور مجوز‌ها را آزاد کنند ولی سازمان بازرسى به این موضوع و واردات کالاهاى خارجى دارای مشابه ایرانى، ورود جدی داشته و براى تعدادى از مسئولان خاطی پرونده‌هایی تشکیل داده است.

علاوه بر این گلایه تولیدکنندگان از قیمت‌گذارى دستورى طبیعی بوده و باید به این موضوع هم توجه ویژه‌ شود. بر همین اساس، سازمان بازرسی به دنبال حذف موانع پیش‌روی شرکت های تولیدی با کمک سایر دستگاه‌ها است.

انتقاد از بانک های بورسی و صنعت خودرو

متاسفانه تعدادی از بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی و بورسی تسهیلاتی غالبا به شرکت‌های وابسته اختصاص می‌دهند که جای تعجب دارد.بنابراین سازمان بازرسی با تاکیدات رئیس قوه قضاییه به این موضوع ورود و برنامه‌هایی هم تدوین کرده است چرا که سرمایه بانک‌ها باید در اختیار مردم و جامعه باشد نه اینکه بانک‌های خصوصی بانک‌های خانوادگی باشند.

مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از ۲ برابر محصولات خارجی بوده و وجود خودروهای فرسوده‌ با مصرف بیش از استاندارد سوخت، درست نیست.

برای جلوگیری از هدر رفت سوخت نیاز است دولت از مردم خودروهای فرسوده را خریداری و به کیفیت خودروها نیز توجه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام