جزئیات واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس هفته آینده اعلام می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربان زاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام زنجان با اشاره به واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس طبق روال طی سال جاری گفت: جزئیات واگذاری هفته آینده و بعد از تکمیل مذاکرات در حال انجام، اعلام خواهد شد.

وی افزود: مسیر مولد سازی شامل شناسایی، تثبیت مالکیت، ارزش‌افزایی، قیمت‌گذاری و روش مولد سازی (تهاتر، مزایده و مشارکت و غیره )است. بنابراین دارایی ثابت و غیرمنقول عین دارایی منقول نیست که فروش و عرضه به راحتی انجام شود و نیاز به تدبیر دقیق دارد. هر چند مقدمات آن طولانی باشد، بهره، مزایا و منفعت این واگذاری عمومی خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: مولدسازی در  معیشت مردم هم اثرگذار است و موجب ایجاد اشتغال، تولید و جبران کسری بودجه شده و تورم را کاهش می‌دهد و در واقع منفعت ملی، منطقه‌ای و محلی دارد.

قربان زاده از راه اندازی تالار مولدسازی دارایی‌های دولت طی هفته‌های آینده و بصورت یکپارچه خبر داد که امکان مشارکت استان‌ها در آن فراهم شده است. برای مولدسازی اراده ملی نیاز است و هم افزایی می تواند به پیشبرد کارها کمک کند.

براساس این گزارش، پیش از این دو بلوک 51 درصدی سهام استقلال و پرسپولیس 10 اسفند در فرابورس عرضه شد اما بدون خریدار، روی زمین ماند. به همین دلیل قیمت پایه جدید و شرایط واگذاری دیگری برای این فروش در نظر گرفته شده اما هنوز جزییات این تصمیم اعلام نشده است.

سازمان خصوصی سازی پس از پذیره نویسی 10 درصد سهام این دو باشگاه در فرابورس، امیدوار بود 51 درصد از سهام را هم بصورت بلوکی به فروش برساند. بر همین اساس مقرر شده بود بیش از 5.5 و 5.3 میلیارد سهم استقلال و پرسپولیس به ارزش پایه 2.3 و 2.7 هزار میلیارد تومان عرضه شود.

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام