طلب ۵۲ هزار میلیاردی صندوق فولاد و جبران کسری حقوق از فروش سهام !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت کاظمی با اشاره به مالکیت 15 درصدی صندوق بازنشستگی فولاد در سهام سایپا به فارس، گفت: میزان مالکیت از این شرکت ، معادل یک صندلی هیأت مدیره است و در کمیته انتصابات تصمیم گرفته شده فرد جدیدی به عنوان نماینده صندوق در سایپا تعیین شود.

وی افزود: طبق محاسبات اکچوئری تا پایان سال 98 حدود 54 هزار میلیارد تومان مطالبات صندوق از دولت بود که در این مدت حدود 3 هزار میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت شده و همچنان 52 هزار میلیارد تومان از مطالبات پا برجا است.

این مقام مسئول ادامه داد: ماهانه 1.1 تا 1.2 هزار میلیارد تومان هزینه‌ برای مستمری و حقوق بازنشستگی بازنشستگان فولاد پداخت می شود که از این میزان 300 تا 400 میلیارد تومان در هر ماه کسری وجود دارد و تلاش می‌شود از محل سود سهام جبران شود. سال های قبل بخشی از دارایی‌ها غیرمولد فروخته می شد اما سال جاری پیگیری مطالبات از دولت و وصول آنها و دریافت سود سهام شرکت ها در دستور کار است تا کسری‌ جبران شود.

کاظمی با اشاره به مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه صندوق فولاد مانند دخانیات، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ اسفندقه، گفت: این مشکلات از ادوار گذشته روی هم انباشته شده که بخشی به دلیل تحولات بیرونی از جمله تحریم‌ها، جنگ اوکراین و حتی جنگ فولادی چین و آمریکا است. مشکلات داخلی هم شامل قطعی گاز و برق در زمستان و تابستان در صنایع سنگ‌آهن و ضعف مدیریت در شرکت‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام