تامین ۵۰ درصد بودجه از مالیات و آمارهای عجیب/ دورغ محض درباره تعطیلی داروگر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی سبحانیان در نشست خبری با پیش بینی تامین بیش از 50 درصد بودجه سال جاری برای اولین و از طریق مالیات و مقابله با فرار مالیاتی دلالان و مجموعه‌های دارای نقاب مقدس، اعلام کرد: طی سال گذشته و جاری 18 و 8 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وصول و از رشد شرکت‌ها و فاکتورهای صوری جلوگیری شد.

حساب‌ تجاری بانک ها نشان می دهد حدود 9.3 و 2.3 میلیون حساب اشخاص حقیقی و حقوقی است اما اعداد بالاتر بوده که شناسایی خواهند شد. به طوریکه بیش از 180 هزار حساب غیرتجاری، فعالیت تجاری داشتند و گردش مالی 45 نفر بیش از 66 هزار میلیارد تومان بود. همچنین برخی صندوق‌های قرض‌ الحسنه غیرشفاف در برابر ورودی به حساب بیش از 143 هزار میلیارد تومانیف مالیات نداده‌اند و می‌خواهند فعالیت اقتصادی را از نظام مالیاتی پنهان کنند اما به این نهادها هشدار داده شد.

علاوه بر این دو سال پیش 177 هزار خودرو لوکس با برآورد مالیاتی 6 هزار میلیارد تومانی شناسایی شد اما تنها 770 میلیارد تومان از اعلام دو هزار میلیارد تومانی وصول شد. سال گذشته هم در برابر شناسایی 263 هزار خودرو لوکس و درآمد مالیات 6 هزار میلیارد تومانی و اعلام 2.3 هزار میلیارد تومانی، 20  میلیارد تومان وصول شد.

از سوی دیگر سال 1400 حدود 12 هزار واحد لوکس با درآمد 700 میلیارد تومانی شناسایی و مشمولیت 392 میلیارد تومانی، 25 میلیارد تومانی وصول شد. سال گذشته قبل هم در برابر شناسایی 45 هزار خانه لوکس با برآورد مالیات دو هزار میلیارد تومانی، 6 میلیارد تومان وصول شد.

همچنین سال گذشته 300 هزار خانه لوکس شناسایی شد که 66 هزار مورد متعلق به افراد دارای دو واحد خالی و بیشتر بود و 33 هزار برگه تشخیص به ارزش 1.4 هزار میلیارد تومان صادر شد. در این میان 49 شخص حقیقی و حقوقی مالک بیش از 20 واحد خانه خالی هستند.

مردم از اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، نگران نباشند. چرا که فقط 3 درصد مردم مشمول مالیات عایدی بر سرمایه خواهند بود.

دروغ محض تعطیلی کارخانه داروگر به دلیل بدهی مالیاتی

تعطیلی کارخانه داروگر به دلیل بدهی مالیاتی، دروغ محض است و سیاست سازمان مالیات این است که هیچ مجموعه اقتصادی به دلیل مشکلات مالیاتی تعطیل نشود.  مدیرعامل این کارخانه، اموال زیادی در شمال شرق تهران دارد و با عدم پرداخت مالیات، مظلوم نمایی می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام