به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی با اشاره به گلایه ها از وضعیت صنعت خودروسازی در دانشگاه بهشتی گفت: گلایه های صنعت خودرو مثل گلایه های به حق دیگر، معضلات روی زمین مانده بلند مدت چند ده ساله است و نسخه های درمان کوتاه مدت و لحظه ای ندارد. طبیعتاً انتظار می رود دولت در گذر زمان این صنعت را به مسیری هدایت کند که این معضل برطرف شود.
وی افزود: دولت دو اقدام کلان برای ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار قرار داد. یک مسیر میان مدت خارج کردن دولت از صنعت خودرو به عنوان بازیگر و مجری و نه به عنوان تنظیم گر و حکمران بود. دولت برای اولین بار با جدیت به این موضوع ورود کرد تا صنعت خودرو بصورت کامل واگذار شود و هیچ سهمی در این صنعت نداشته و فقط قاعده گذار باشد.
بهادری جهرمی ادامه داد: یکی از اصلی ترین گزینه ها در این صنعت که منجر به کاهش بهره وری شده ،مدیریت دولتی است. در این راستا، مراحل کارشناسی، قیمت گذاری مناسب و شناسایی خریداران صاحب صلاحیت انجام شده تا فردا خاطرات تلخ خصوصی سازی اصل 44 همانند دشت مغان ها و هفت تپه ها تکرار نشود.
تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir
انتهای پیام