۸ بانک آمریکایی و چینی در بین ۱۰ بانک برتر جهان از لحاظ ارزش روز بازار سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نتیجه تحلیلگران نشریه فوربس از بررسی بانک‌‌‌های بزرگ دنیا از منظر عملکرد، مدیریت و ارزش سال 2023 نشان داد از 10 بانک برتر جهانی، 4 بانک متعلق به آمریکا، 4 بانک متعلق به چین، یک بانک متعلق به هند و یک بانک هم متعلق به انگلیس هستند و صدرنشین این جدول بانک جی‌‌‌پی مورگان با ارزش روز بازار سهام حدود 460 میلیارد دلاری است.

بر اساس این گزارش، جی‌‌‌پی مورگان بزرگ‌ترین بانک آمریکا و پنجمین بانک بزرگ جهانی از منظر دارایی است. سیاستگذاران این موسسه در سرمایه‌‌‌گذاری و خدمات مالی نقش مهمی را ایفا کرده است.

بانک آمریکا دومین موسسه برتر جهانی سال 2023 در سرمایه‌‌‌گذاری، مدیریت ثروت و معاملات تجاری موفق بوده و به حدود 66 میلیون مصرف‌‌‌ کننده و مشتریان تجاری خدمات ارائه می‌دهد و دارای ارزش بیش از 244 میلیارد دلاری است.

دو بانک صنعتی و تجاری و بانک کشاورزی چین هم با ارزش روز بازار سهام بیش از 221 و 172 میلیارد دلاری در رده های بعدی ایستادند.

بانک آمریکایی ولزفارگو هم با ارزش روز 167 میلیارد دلاری به عنوان پنجمین نهاد برتر سال انتخاب شده و در رتبه پنجم قرار گرفت.

در پله های ششم تا دهم نیز بانک هندی اچ‌ دی‌ اف‌ سی، بانک انگلیسی اچ بی سی، بانک چین، بانک ساخت و ساز چین و بانک آمریکایی مورگان استنلی با ارزش بیش از 150 تا 135 میلیارد دلاری قرار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام