انتقاد از بی مهری به بانک های بورسی و دولتی با وجود کنترل ۲۰۰ میلیارد دلاری!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا فرزین در مراسم معرفی ۳۷۰ شعبه برتر با اشاره به سهم ۹۰‌ درصدی بانک‌‌‌‌های بورسی و دولتی در تامین مالی، اعلام کرد: صنعت بانکداری ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت خارجی ایران را در دنیا کنترل می‌‌‌‌کند و در مذاکره با برخی کشورها مشخص شده دارای ظرفیت بالا در ابعاد مختلف بوده اما متاسفانه با بی‌‌‌‌مهری‌‌‌‌هایی مواجه شده است.

وی افزود: بارها در فضا‌‌‌‌های مختلف زحمات همکاران بانکی نادیده گرفته و سعی در فضاسازی می شود. این درحالی است که تمام بخش‌‌‌‌ها ضعف‌‌‌‌هایی دارند اما در انتقاد از یک مجموعه باید دانست درباره چه تعداد افراد با چه مقدار کار و عملکرد مثبت صحبت می‌‌‌‌ شود. بنابراین صنعت بانکداری از نقاط قوت اقتصاد بوده و در صورت بی توجهی، دشمن این نقطه قوت را به ضعف تبدیل می‌‌‌‌کند.  به همین دلیل نظام بانکی و مالی مورد هدف قرار گرفته است.

فرزین ادامه داد: هوش مصنوعی تاثیرات بسیار زیادی در این صنعت خواهد داشت و بانک مرکزی نیز اداره جدیدی برای توسعه فناوری‌‌‌‌ها ایجاد کرده است. هوش مصنوعی و تکنولوژی جدید نیاز به شعب را کاهش می‌‌‌‌دهد اما خدمات غیرحضوری نیاز به مشاوره دارد.

انتهای پیام