تداوم باران و برف و کاهش دما در اکثر استان ها تا آخر هفته و ورود سامانه جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران و برف و هوای سرد تا پایان هفته جاری اعلام کرد: امروز بیشترین بارش‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و قم، اصفهان و مرکزی رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، کاهش محسوس دما همراه با بارش‌ها از روز گذشته در بیشتر مناطق آغاز شده که روند کاهشی دما امروز هم انتظار می‌رود و هوا تا فردا در بیشتر مناطق سرد خواهد شد.

فردا سه‌شنبه هم بارش‌ها در این مناطق به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت و از اواخر وقت فردا موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد می‌شود و چهارشنبه فعالیت این سامانه بارشی جدید تقویت شده و تقریباً برای بیشتر استان‌ها به ویژه غرب سواحل دریای خزر و نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان، سبب بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید خواهد شد.

این سامانه پنجشنبه نیز به جز مناطقی از شمال‌ غرب، غرب و جنوب در سایر مناطق ایران به فعالیت ادامه خواهد داد و جمعه از گستردگی فعالیت کاسته خواهد شد و بارش‌ها با شدت کمتر تنها در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال‌ شرق، شرق و جنوب‌شرق ایران خواهد بود.

 

آسمان امروز تهران، ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی شده که مه رقیق و گاهی وزش باد مشاهده خواهد شد. امشب نیز آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده برف همراه با مه رقیق و گاهی وزش باد برای تهران رخ می‌دهد. این شرایط برای دو روز آینده همراه با کاهش دما پیش‌بینی می شود.

انتهای پیام