ورود سامانه بارشی جدید و بارش برف و باران + کاهش دما در چند استان‌

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای استان های ساحلی دریای خزر، اعلام کرد: امروز علاوه بر نوار شرقی در شمال غرب، مناطقی از غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش باران روی می‌دهد. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و غرب مازندران، بارش‌ها همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما است.

بر اساس این گزارش، دوشنبه در سواحل دریای خزر بارندگی روی داده و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها پراکنده و ضعیف است. با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به‌ تدریج در شرق و شمال شرق بارش باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بارش‌های این روز در چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود.
 
سه‌شنبه نیز بارش‌ها در سواحل شمال ادامه دارد و در شمال شرق، مناطقی از شرق و جنوب شرق بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده و در شرق خراسان رضوی بارش‌ها شدید دارد و سامانه بارشی بعدازظهر از کشور خارج می‌شود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو آرام و پایداری در سراسر ایران مستقر می‌شود.
 
طی فردا تا چهارشنبه در نیمه شرقی ایران وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش دما روی می‌دهد. 
 
انتهای پیام