ادعای عایدی ۹۰۰ میلیارد دلاری ایران از یکی از بزرگترین قراردادهای نفتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در مراسم امضای قراردادهای اجرای طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی، اعلام کرد: این قرارداد با ۴ شرکت ایرانی پترو پارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مپنا امضا شد. میزان سرمایه‌گذاری در این طرح، ۲۰ میلیارد دلار بوده که ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز و ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی به تولید اضافه می‌کند.

وی افزود: تولید گاز از پارس جنوبی به صورت میانگین برابر با ۷۰۷ میلیون متر مکعب است که قبل از افت فشار در مخازن، ظرفیت برداشت تا ۹۰ TCF افزایش یافت و عایدی ۹۰۰ میلیارد دلاری ایجاد خواهد شد. در سال جاری ذخیره سوخت و گاز به یک میلیارد لیتر و ۳ میلیارد متر مکعب افزایش داده شد.

اوجی ادامه داد: با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها به مقاصدی که اراده شود، صادرات نفت صورت می گیرد. در ۴ خط شبکه سراسری گاز اقدام خرابکارانه انجام دادند اما با اقدام جهادی این مشکلات رفع شد.

بر اساس این گزارش در طرح فشار افزایی، منطقه خلیج‌فارس به ۷ هاب تقسیم می‌شود و هر هاب دارای ۴ سکو و مجموعا ۲۸ سکو است. از این تعداد ۱۴ سکو مختص فشار افزایی است که ۴ توربوکمپرسور ۳۰ مگاواتی بر روی هر یک از آنها مستقر می‌شود. وزن هر سکو ۷ هزار تن بوده که توان ساخت آن در داخل وجود دارد و هر سکو یک میلیارد فوت مکعب را فشار افزایی می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام