۲ عامل مهم تقویت بورس در تامین منابع شرکت ها و افزایش تولید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طهماسب مظاهری با اشاره به مزایای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از بازار سرمایه نسبت به بازار پول به سنا، اعلام کرد: اقتصاد ایران بر سه پایه نظام پولی و بانکی، نظام مالی و بودجه‌ای دولت و بازار سرمایه استوار است. این سه بازار از یکدیگر مستقل هستند اما مکمل یکدیگر بوده و ترکیب و تلفیق عملکرد آنان شکل‌دهنده اقتصاد است.

دولت در شرایط امروز که بانک ها و ساختار بودجه از مشکلات عدیده و کمبودهای اساسی رنج می‌برند، نمی‌تواند با بهره‌گیری از نظام مالی، بودجه‌ای و بانک‌ها و با استفاده از نظام پولی، تامین کننده منابع مورد نیاز برای تولید و سرمایه‌گذاری و قادر به رشد تولید و بهورزی اقتصاد باشد.

بازار سرمایه محلی برای تامین منابع بلندمدت جهت سرمایه‌گذاری و تولید است. تامین منابع بلندمدت از سپرده‌های کوتاه‌مدت خلق کننده بحران بانکی است که توصیه می شود بازار سرمایه آمادگی ایفای نقش برای تامین نقدینگی بخش‌های تولیدی را داشته باشد و اقدام به تامین منابع مالی کند. بورس می‌تواند در کنار بازار پول، تامین کنندۀ منابع مورد نیاز بنگاه‌ها و افزایش چشمگیر میزان تولید در اقتصاد باشد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا بازارگردانی می‌توانند در تعمیق بازار سرمایه و تامین منابع اثرگذار باشند. اعتماد مردم و کسب بازدهی مناسب دو عامل مهم تقویت بورس هستند. بهتر است اقدامی صورت بگیرد تا بازار سرمایه در کنار بازار پول بازدهی بیشتری را برای مردم و سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام