نوسان گواهی سکه و شمش طلا در بورس کالا عادی شد/ زمان تغییر دامنه سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس کالا در حالی از دیروز یکشنبه به دلیل وقوع شرایط اضطراری دامنه نوسان قیمت گواهی سپرده سکه و شمش طلا را به مثبت و منفی یک درصد محدود کرده بود که این محدودیت از امروز حذف شد.

بنابراین محدوده نوسان قیمتی صندوق های طلا و گواهی سپرده سکه طلا از امروز طبق روال گذشته مثبت و منفی 10 و 5 درصد برای صندوق های طلا و گواهی سپرده سکه اعمال می شود.

مدیریت بازارهای مالی بورس کالا با صدرو اطلاعیه ای به کارگزاران و فعالان بازارسرمایه، اعلام کرد: محدوده نوسان قیمتی صندوق های طلا و گواهی سپرده سکه طلا از امروز، طبق روال گذشته برای صندوق های طلا مثبت و منفی 10 درصد و برای گواهی سپرده سکه طلا مثبت و منفی 5 درصد است.

براساس این گزارش، طبق جلسه اضطراری صبح شنبه هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شده با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از اثر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شود.

در این میان احتمال دارد در صورت کاهش تنش های نظامی و سیاسی، دامنه نوسان سهام از چهارشنبه به حالت عادی قبل باز می‌گردد ولی باید منتظر تصمیم سازمان بورس بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام