خبر خوش مالیاتی یک شرکت و علت کاهش ۱۵۰ و ۱۴ درصدی سود یک شرکت دیگر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،نفت سپاهان درباره ابهامات پرداخت مالیات سال 91 توضیحاتی ارایه کرد.

جلال امانی معاون مالی و اقتصادی این شرکت 105 میلیارد تومانی اعلام کرد: به موجب رای هیات تجدید نظر سازمان امور مالیاتی، مبلغ 1.689.581 میلیون ریال به عنوان مالیات سال 1391 از شرکت مطالبه شد که به علت ابهامات فراوان در مبانی محاسبه مالیات، مورد اعتراض شرکت قرار گرفت و مراتب اعتراض شرکت به شورای عالی مالیاتی و همزمان به دیوان عدالت اداری ارجاع شد.

شرکت موفق شد دستور موقت مبنی بر توقف اجرای رای هیات تجدید نظر مالیاتی از سوی دیوان عدالت اداری را اخذ کند و پیگیری های شرکت در این خصوص ادامه دارد. بدیهی است به محض هرگونه توافقی مراتب در اسرع وقت از طریق سامانه کدال اعلام می شود.

وی در خصوص پیامد این رویداد نیز گفت: در حال حاضر آثار مالی اطلاعات افشا شده فوق مشخص نیست و نیاز به بررسی های بیشتر دارد. لذا، به محض روشن شدن، موضوع در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود.

سرمایه گذاری مسکن شمالغرب نیز توضیحات کوتاهی درباره پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 و 96 ارایه کرد.

«ثغرب» در حالی در گزارش دوره 6 ماهه منتهی به 29 اسفند 94 سود هر سهم سال مالی 95 را مبلغ 336 ریال پیش بینی کرده بود که در آخرین گزارش منتشره سود هر سهم را با کاهش 150 درصدی همراه کرده و به ازای هر سهم 134 ریال و اولین پیش بینی درآمد سال مالی منتهی به 31 شهریور96 را مبلغ 115 ریال در نظر گرفته که نسبت به آخرین پیش بینی سال مالی جاری (134 ریال) کاهش 14 درصدی را نشان می دهد.

در این ارتباط، فرهاد یاسمی مدیرعامل این شرکت 90 میلیارد تومانی با ارسال نامه ای به سازمان بورس در خصوص کاهش 150 و 14 درصدی سودهای سال مالی 95 و 96 توضیحاتی به شرح زیر ارایه کرد:

انتهای پیام