NAV زیرمجموعه مهم سایپا که بار دیگر کمتر از 100 تومان شده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری سایپا که تیر سال جاری اقدام به افزایش سرمایه 75 درصدی از سود انباشته کرده، درصد افزایش سرمایه دیگری با 25 درصد است تا سرمایه بیش از هزار و 67 هزار میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به بیش از هزار و 334 میلیارد تومان برساند.

براساس این گزارش، درحالی قیمت سهام "وساپا" بعد از سال گذشته ، طی روزهای اخیر نیز بار دیگر به کمتر از 100 تومان رسیده که کارگزاری بانک توسعه صادرات با توجه به آخرین وضعیت آن، خالص ارزش دارایی یا همان NAV هر سهم این زیرمجموعه مهم سایپا را محاسبه کرده است.

کلیات

سرمایه گذاری سایپا در سال 1344 تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها و سایر اوراق بهادار دارای حق رای ... است.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 140 میلیون ریال بوده که طی چندین مرحله به 6100 میلیارد ریال افزایش یافته است.

مقایسه ارزش پرتفوی بورسی و غیر بورسی

 

 

75 درصد از دارایی های شرکت مربوط به پرتفوی بورسی بوده و مابقی به شرکتهای خارج از بورس اختصاص دارد. از 94 درصد ارزش پورتفوی بورسی 56.4 درصد مربوط به سایپا، 18.8درصد مربوط به هلدینگ گروه صنعتی رنا و 18.8 درصد حق تقدم هلدینگ گروه صنعتی رنا است.

 

 

ترکیب پرتفوی غیر بورسی :

عمده سهام پرتفوی غیر بورسی شرکت بر اساس بهای تمام شده در جدول بالا نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید عمده بهای تمام شده مربوط به گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا است. برای برآورد شرکتهای پرتفوی غیر بورسی از آخرین پرتفوی ارائه شده شرکتهای سرمایه گذاری و برای دیگر شرکتها از برآورد ارزش، با استفاده از p/e صنعت که برابر 5 است استفاده شده است.

ارزش خالص دارایی ها:

با توجه به قیمت های 27 دی ماه، ارزش خالص دارایی های سرمایه گذاری سایپا 879 ریال به ازای هر سهم برآورد می شود که با توجه به قیمت 975 ریالی سهم، "وساپا" با 110.9 درصد NAV معامله می شود.

در محاسبات از حقوق صاحبان سهام آخرین صورتهای مالی ارائه شده شرکت که منتهی به شهریورماه 95 بوده که استفاده شده است.

انتهای پیام