قرارداد اجاره ۷۶ نفتکش با شرکت های اروپایی امضاء شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرکت ملی نفت، سیروس کیان‎ارثی با تاکید بر رسالت این شرکت مبنی بر خدمت به کشور و صنعت نفت، گفت: شرکت نفتکش افزون بر اینکه توان پاسخ به تمامی نیازهای شرکت ملی نفت ایران را دارد، آماده است تا درصورت درخواست و اعلام این شرکت، به تامین کشتی‎های مورد نیاز جهت صادرات نفت و گاز کشور نیز اقدام کند.

وی درخصوص وضعیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران توضیح داد: این شرکت با ناوگانی به ظرفیت 15.5 میلیون تن، بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان به لحاظ ظرفیت به شمار می‎رود. ناوگان این شرکت هم اکنون با برخورداری از پرچم،کلاس و بیمه معتبر، بدون هیچ مشکلی در آب‎های بین‎المللی تردد دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: با گشایش‎های ایجاد شده در برجام، همکاری با شرکت‎های بزرگ نفتی و موسسات معتبر بین المللی مجدا آغاز شد و کشتی‎های ناوگان نیز دوباره به اجاره شرکت‎های خارجی درآمد. درمجموع با این اقدامات توانست بار دیگر حضور را در بازارهای جهانی تثبیت کرده و درجهت باز پس‎گیری سهم از بازارهای بین‎المللی اقدام کند.هم اکنون ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر اروپا و مدیترانه، به بنادر کره جنوبی،چین، هند، تایوان،سنگاپور، اندونزی ،امارات، لیبی، الجزایر، ترکیه، برخی کشورهای آمریکای لاتین و... نیز تردد دارد.

کیان ارثی افزود: با گشایش‎های ایجاد شده در برجام، تاکنون 76 قرارداد اجاره کشتی با شرکت‎های خارجی از جمله شرکت‌های اروپایی منعقد شده و در برنامه‎های تدوین شده شرکت، توسعه کشتی های حمل LPG  برای پاسخگویی به نیاز صادراتی و  افزایش فعالیت‎ها در این حوزه، پیش بینی شده است.

وی درخصوص پوشش بیمه ناوگان این شرکت گفت: خوشبختانه با اجرای برجام و همچنین اقدامات انجام شده پوشش بیمه بین‎المللی ناوگان نفتکش توسط کلوپ‎های عضو گروه IGA مجددا برقرار شده و درحال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ناوگان این شرکت درحال حاضر علاوه بر اینکه تحت پوشش بیمه‎های بین‎المللی قرار دارد، از خدمات بیمه‎ای کلوپ  P&I کیش نیز استفاده می‎کند.

انتهای پیام