جزییاتی از پذیره نویسی ۹۷ میلیاردی سهام کرمان خودرو با سلب حق تقدم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق هماهنگی های به عمل آمده نماد کرمان خودرو از امروز در بازار دوم معاملات فرابورس باز شد تا طی آن پذیره نویسی 97 میلیارد تومان سهام حق تقدم با سلب حق تقدم سهامداران این شرکت 500 میلیارد تومانی انجام و پای خودروهایی چون سانتافه ، اکسنت ، النترا ، توسان و آی 20 به بازار سهام باز شود.

در این روش که با مشاوره تامین سرمایه نوین انجام شد ، کرمان خودرو اولین شرکتی است که با این روش جدید در بازار سهام حاضر می شود.

مهران امیر زاده مدیرعامل کرمان خودرو ، علت این عرضه را فعال کردن ظرفیت های خالی مجموعه های تولیدی در منطقه ویژه ارگ بم دانست و با اشاره به 4 کارخانه خودروسازی و تعداد زیادی قطعه ساز در بم که ظرفیت سنجی مناسبی نشده اند، از خط رنگ خودرو به عنوان یکی از این ظرفیت ها نام برد که با شرکت آلمانی DURR  به عنوان بهترین کمپانی تجهیزات خط رنگ در جهان انجام می شود.

وی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز برای تهیه تجهیزات این خط بالغ بر 50 میلیون یورو است که کرمان خودرو بخشی از آن را ازمنابع خود و الباقی را از طریق  افزایش سرمایه تامین کرده است. در این میان حدود 20 درصد تولید سالانه به تدریج به این گروه اقتصادی با قیمت معادل با هزینه عملیاتی تحویل داده خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان این که محصولات این خط از قابلیت صادرات برخوردار است، ادامه داد: این خط تولید در 300 هزار مترمربع و دو طبقه سرپوشیده با ظرفیت 20 واحد در ساعت احداث خواهد شد.

امیرزاده افزود: پس از پذیره نویسی، حق تقدم بلافاصله به سهم تبدیل و منابع صرف پروژه ها خواهد شد و سود 140 ریالی هر سهم کرمان خودرو برای سال مالی جاری طی سه سال آینده به ترتیب 287 ، 403 و 478 ریال افزایش می یابد.
انتهای پیام