سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ۳ کشور در صنعت پتروشیمی ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما،مؤید حسینی صدر اعلام کرد: بعد از قرارداد ۵ میلیارد دلاری توتال در زمینه نفت، این شرکت که جزو ۵ شرکت اول دنیا محسوب می شود ابراز تمایل کرده تا در صنعت پتروشیمی ایران نیز سرمایه گذاری کند.قرارداد این سرمایه گذاری در مراحل نهایی قرار دارد و بزودی امضا خواهد شد.

وی از شرکت باسک و لینده آلمان و یک شرکت ژاپنی بعنوان دیگر شرکت های بزرگ جهان نام برد که آمادگی را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چشم انداز سرمایه گذاری در ایران بسیار خوب است، گفت: با توجه به کاهش منابع گازی عربستان، ایران یکی از مطمئن ترین کشورها برای تأمین خوراک مجتمع های پتروشیمی است که این مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران باشند.

حسینی صدر سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی بخصوص جزیره قشم را از اولویت های وزارت نفت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شرکت نفت برای ۲۰ نقطه هدف گذاری کرده تا مجتمع های پتروشیمی احداث کند که با احدث این مجتمع ها ظرفیت تولید ایران از ۶۰ میلیون تن در سال به ۱۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی تاکید کرد: علاقه مندان به سرمایه گذاری در این زمینه باید مجتمع ها را به صورت زنجیره کامل تولید شامل صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی طراحی و اجرا کنند.‌در حال حاضر ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی آخرین مراحل فنی را سپری می کند اما این رقم می تواند تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

انتهای پیام