نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نخستین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی دیروز 10 اسفند با حضور علی صالح‌آبادی و علی حسینی رئیس انجمن مالی اسلامی و مدیرعامل بورس انرژی در مرکز مالی ایران به طور رسمی آغاز شد.

در این رویداد صالح آبادی با ارایه گزارشی از فعالیت های انجمن، به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بورس و اوراق بهادار، دانشگاه امام صادق(ع) و انجمن مالی اسلامی ایران برای برگزاری دوره‌های MBA و DBA بازار سرمایه اسلامی اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان در دوره DBA در پایان دوره ، مدارک اصول مقدماتی بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این دوره برای اولین بار است که در ایران و با همکاری انجمن مالی اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، مرکز مالی ایران و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود. عموم افراد شرکت‌کننده در این دوره فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط و دارای تجربه مرتبط در بازار سرمایه ایران هستند که امیدواریم این دوره‌ها شروعی برای سایر دوره‌های مالی اسلامی در کشور در حوزه بانکداری و بیمه نیز باشد.

براساس این گزارش، ثبت‌نام دوره DBA بازار سرمایه اسلامی از 26 آذر سال جاری انجام و پس از برگزاری مصاحبه اختصاصی متقاضیان، اولین دوره آن در سه ترم و 24 واحد درسی شامل مبانی بازار سرمایه اسلامی، اقتصاد پولی و مالی پیشرفته، روش‌های کمی پیشرفته، روش تحقیق در مالی اسلامی (ترم اول) بازار سرمایه اسلامی پیشرفته، مهندسی مالی و مدیریت ریسک پیشرفته، مباحث پیشرفته در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، مقررات تحلیلگری بازار سرمایه (ترم دوم) و سمینار در بازار سرمایه اسلامی و پایان‌نامه (ترم سوم) آغاز شد.

انتهای پیام