قطعیت معامله بلوکی شرکت زیانده اما دارای صف خرید توسط مالک جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات 30 اردیبهشت بورس، بلوک مدیریتی 78.4 درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس برای چهارمین بار توسط سازمان خصوصی سازی عرضه و به فروش رسید.

این بلوک شامل 273 میلیون و 528 هزار سهم "حفارس" بود که به وکالت از شرکت احیا گستر هرمز به قیمت پایه 246 تومان هر سهم و به ارزش 67.3 میلیارد تومان معامله شد که  طبق بررسی های بورس پرس توسط کارگزاری کارآمد برای شرکتی با نام طولانی "شرکت تعاونی ایثارگری خدمات حمل و نقل و گردشگری ایده آل شهرآرا" خریداری شده که از سال 83 در زمینه خدمات متنوع حمل و نقل همگانی و ارائه خدمات حمل و نقل پاراترانزیت در تهران و سایر شهرهای ایران فعال است.

با این رویداد صف خرید این شرکت در همان روز حذف شد و دو روز بعد هم با کاهش حدود 9 درصدی به 335 تومان رسید اما در روزهای بعد با رشد قیمت و صف خرید از مرز 400 تومان هم عبور کرد و چهارشنبه گذشته به 401 تومان بالغ شد.

سازمان خصوصی سازی از آبان سال گذشته چهار بار (16 آبان ،13 آذر و 15 بهمن و 14 اسفند سال گذشته) اقدام به عرضه بلوک 78 درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس کرده و ناکام مانده بود.

29 اردیبهشت دو سال پیش هم سازمان خصوصی سازی به سختی توانسته بود 87 درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را بفروشد که توسط شرکت احیا گستر هرمز خریداری شد اما این شرکت نتوانست به موقع اقساط را پرداخت کند.

انتهای پیام