روش قیمت گذاری محصولات خودرو تغییر می کند / منطبق با دلار بازار ثانویه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی نیا درباره آخرین تصمیم گیری ها در مورد قیمت گذاری خودرو به میزان گفت: قطعات خودرویی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش و شامل پرداخت مابه تفاوت می‌شدند، با تصمیم دولت و ابلاغ وزیر صنعت کلیه مواد اولیه و قطعات آن‌ها از پرداخت مابه تفاوت معاف شدند و درحال ترخیص هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ارز خودروسازان تامین می‌شود یا باید از بازار ثانویه تهیه کنند؟ توضیح داد:قطعاتی که از قبل وارد شدند با همان دلار ۴۲۰۰ تومانی ترخیص می‌شوند اما در ثبت سفارش های جدید ، باید ارز از بازار ثانویه تامین شود.

این مقام مسئول افزود: زمانی که شرایط ارزی تغییر کند دو موضوع پیش می‌آید یکی قطعاتی یا مواد اولیه‌ای که مستقیما ممکن است وارداتی باشد بخش دیگر هم ارزش افزوده‌ای که به عنوان کار داخلی و تولید داخل انجام می‌دهند، علی القاعده باید قیمت‌های خودروسازان بر اساس این شرایط تنظیم شود.

صالحی نیا در پاسخ به این سئوال که آیا خودروسازان افزایش قیمت خواهند داشت ادامه داد: شرکت ها باید نرخ‌های پیشنهادی را اعلام کرده تا مراجع محاسبه کنند و بر اساس آن ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو‌ها بر اساس ارز بازار ثانویه خواهد بود، ادامه داد: این موضوع فرایند دارد که خودروسازان تا چه مرحله‌ای دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند و از چه زمانی ارز بازار ثانویه دریافت خواهند کرد که باید مبانی و سیاست آن استخراج شود تا بر اساس آن اقدام شود.

انتهای پیام