تکلیف افزایش حقوق کارمندان این هفته مشخص می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،از حدود یک ماه قبل رسانه‌ها گمانه زنی هایی درخصوص افزایش حداقل  5 درصدی حقوقِ کارکنان دولت مطرح کرده اند البته به نظر می رسد، با وجود افزایش قیمت کالاهای سرمایه ای و مصرفی این موضوع به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. این در حالی است که بعد از یکی از مصاحبه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه، برخی رسانه‌ها خبر منتفی شدن افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را اعلام کردند. با این حال پیگیری ها از دولت نشان می دهد، به احتمال قوی در همین هفته  تکلیف افزایش حقوق مجدد کارمندان دولت در سال جاری مشخص خواهد شد.

در تایید این موضوع حسینی صدر مشاور سازمان برنامه و بودجه گفته بود، دولت می تواند از محل منابع افزایش قیمت ارز حقوق کارمندان و بازنشستگان را تکلیف کند. از طرفی دولت باید طبق مصوبه مجلس لایحه ای ارائه دهد و با توجه به شرایط جدید افزایش حقوق ها را اجرایی کند.

جهت رسیدگی به وضعیت جدید معیشت کارکنان، بسته های مختلف حمایتی از سوی دولت بصورت کوپن کالا، بن خرید کالا و افزایش میزان حقوق بصورت نقد در نظر گرفته شده، با توجه به افزایش  نرخ ارز و همچنین افزایش درآمد ناشی از فروش نفت امکان افزایش میزان حقوق کارکنان دور از ذهن نیست اما باید منتظر تصمیمات دولت در چند روز آتی باشیم تا مشخص شود این افزایش حقوق در سال جاری صورت خواهد گرفت و یا طبق سنوات گذشته به ماه ابتدایی سال آینده موکول خواهد شد.

به هر حال از مجلس هم خبر رسیده در صورت تعلل دولت طرح مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان تصویب خواهد شد. اواخر هفته قبل نیز قاضی‌پور و محجوب دو تن از نمایندگان مجلس، در تذکری  به رئیس‌جمهور با توجه به افزایش قیمت‌ها، خواستار  تصمیم‌گیری جدید برای افزایش دستمزدهای کارگران، کارمندان و بازنشستگان شده بودند. همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفته، گزارش مجلس درباره طرح بسته حمایتی از دهک های آسیب پذیر و افزایش حقوق کارمندان آماده است و اگر دولت گزارش را ارائه ندهد، با نهایی شدن منابع هفته آینده طرح مجلس ارائه می شود.

انتهای پیام