کد خبر: ۱۲۹۹۷۰
۱۰:۶ - ۱۳۹۸/۴/۱۹

چهار شرکت مجوز افزایش سرمایه ۴۷۱، ۱۰۰ ، ۳۳ و ۲۳ درصدی گرفتند

چهار شرکت مجوز افزایش سرمایه ۴۷۱، ۱۰۰ ، ۳۳ و ۲۳ درصدی گرفتند

چهار شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۳۳، ۴۷۱، ۱۰۰ و ۲۳ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت های بورس تهران، نفت سپاهان، سیمان هرمزگان و ساینا مجوز افزایش سرمایه 33، 471، 100 و 23 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و ضمن آمادگی جهت برگزاری مجمع فوق العاده به ترتیب در جریان معاملات امروز با رشد اندک، افزایش 2.5 درصدی، رشد و افت اندک قیت روبرو شدند.

بر این اساس، بورس تهران با اخذ مجوز افزایش سرمایه 33 درصدی،سرمایه فعلی را از 150 به 200 میلیارد تومان برساند.19 درصد تامین مالی "بورس" از محل سود انباشته و 14 درصد از محل سایر اندوخته ها اعمال می شود تا قادر به رعایت مصوبه هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر تعیین حداقل سرمایه بورس ها باشد.

همچنین نفت سپاهان با دریافت این مجوز می تواند جهت بهبود ساختار مالی، حفظ نقدینگی و جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده، سرمایه فعلی را از 105 به 600 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "شسپا" از محل سود انباشته اعمال می شود.

سیمان هرمزگان نیز با دریافت مجوز سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی،سرمایه را از مبلغ 54.2 به مبلغ 108.4 میلیارد تومان می رساند تا قادر به اصلاح ساختار مالی و افزایش ظرفیت تولید اسمی تولید کلینکر از 1.8 به 2.1 میلیون تن در سال شود.

در این میان،شرکت ساینا هم که مجوز افزایش سرمایه 23 درصدی را گرفته، سرمایه فعلی را از 10 به 12.3 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "ساینا" از محل جذاب سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ