کد خبر: ۱۶۷۵۳۸
۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۲/۱۱

وام ارزی ۲۷.۳ میلیون یورویی شرکت فرابورسی به ریال تبدیل شد

وام ارزی ۲۷.۳ میلیون یورویی شرکت فرابورسی به ریال تبدیل شد

شرکت فرابورسی از تبدیل تسهیلات ارزی ۲۷.۳ میلیون یورویی به وام ریالی ۱۲۳.۴ میلیارد تومانی با نرخ بهره ۱۸ درصد و اقساط ۶ ماهه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت لاستیک یزد از تبدیل تسهیلات ارزی 27.3 میلیون یورویی به وام ریالی 123.4 میلیارد تومانی با نرخ بهره 18 درصد و اقساط 6 ماهه خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

بر این اساس، "پیزد" باتوجه به مندرجات بند 5-1-27 گزارش مالی حسابرسی شده میان دوره ای 6 ماهه منتهی به شهریور 99 اعلام کرد: در راستای تعیین تکلیف تسهیلات ارزی دریافتی از بانک سپه شعبه فلسطین شمالی به مبلغ 27.3 میلیون یورو (شامل 25 میلیون یورو اصل و 2.2 میلیون یورو فرع) طی پیگیری های مکرر جهت بازپرداخت وام ارزی با استفاده از تصویب نامه 26 اسفند سال 98 هیات وزیران، نهایتاً تلاش صورت گرفته به ثمر رسید و تسهیلات ارزی مذکور در قالب مصوبات فوق به تسهیلات ریالی با مبلغ کل 123.4 میلیارد تومان، 4ساله با نرخ بهره 18 درصد و با اقساط 6 ماهه (اولین قسط در 25 اسفند 99) تامین شد.

شرکت طبق این فرایند با تایید بانک عامل در 6 اردیبهشت نسبت به تنظیم متمم قرارداد در دفترخانه اسناد رسمی 164 تهران اقدام کرده است. دراین خصوص با حذف بند 5 گزارش حسابرس مستقل، ریسک بازپرداخت تسهیلات مذکور بصورت ارزی و یا با نرخ ارز روز مرتفع شده و عملا بازپرداخت مربوطه با نرخ هر یورو 15.874 ریال انجام خواهد شد.

از آنجا که ذخائر احتسابی اخذ شده تا 31 شهریور سال 99 در حد کفایت بوده، لذا این تغییر آثار سود و زیانی جدیدی نخواهد داشت و وفق شرایط بازپرداخت، هزینه بهره در مواعد اقساط محاسبه و اعمال خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ