کد خبر: ۲۰۸۳۶۰
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱/۵

فاطمی امین آمار داد و مدعی وضعیت امیدوارکننده بخش صنعت شد !

فاطمی امین آمار داد و مدعی وضعیت امیدوارکننده بخش صنعت شد !

وزیر صنعت با اعلام رشد ۱۱.۶ درصدی بخش صنعت در پاییز سال قبل، مدعی شد وضعیت تولید و صنعت امیدوار کننده بوده و نسبت به قبل شرایط بهتری دارد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در جریان بهره برداری از واحد تولیدی شیشه فلوت گروه صنعتی شیشه کاوه در فریمان مشهد، گفت: طبق گزارش بانک مرکزی در پاییز سال قبل، رشد بخش صنعت به ۱۱.۶ درصد رسید که از سال ۹۶ چنین رشدی نبود و تولید ۵ تا ۶ سال افت داشت. بنابراین وضعیت تولید و صنعت امیدوار کننده شده و نسبت به قبل، شرایط بهتری دارد.

وی افزود: رشد صنعت هم در ۹ ماه سال قبل ۸ درصد بود که بیش از ۲ برابر رشد ۳.۷ درصدی اقتصاد است. رشد بخش معدن هم که تابستان دو سال پیش منفی نیم درصد بود به دو درصد رسید و رشد سرمایه گذاری در بخش تولید هم ۲۸ درصد افزایش داشت که در ۱۰ سال گذشته بی نظیر بود. رشد سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات هم ۲۰ درصد بود. اشتغال صنعتی نیز به بیش از ۸.۳ میلیون نفر رسید.

فاطمی امین ادامه داد: همچنین درحالی تورم مصرف کننده از تورم تولیدکننده جدا است که تورم تولیدکننده در شهریور دو سال پیش ۸۰ درصد اما تورم مصرف کننده در اسفند سال گذشته ۳۰ درصد بود ولی تورم مواد اولیه بخش تولید، انکار نمی شود. با این همه سمت و سوی بخش اقتصاد مثبت بوده و امید به تدوام این روند است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ