کد خبر: ۲۱۰۸۸۳
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۴/۷

شرکت چینی‌ از اولین موتور آمونیاکی جهان رونمایی کرد

شرکت چینی‌ از اولین موتور آمونیاکی جهان رونمایی کرد

شرکت گوانگژو چین از اولین موتور خودرو جهان که با سوخت آمونیاک کار می کند، رونمایی کرد که مزایای مهمی برای جامعه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت گوانگژوی چین (GAC) اعلام کرد: اولین موتور خودروی جهان توسعه داده شده تا با آمونیاک کار کند و به راه‌حل‌های انرژی جدید مانند وسایل نقلیه الکتریکی با باتری و سلول‌های سوختی هیدروژنی که انتشار کربن را در صنعت حمل‌ و نقل کاهش می‌دهند، افزوده شد.

بر اساس این گزارش این شرکت موفق شد از سوخت آمونیاک در صنعت خودروهای سواری استفاده کند که مزایای مهمی برای جامعه و مصارف تجاری خواهد داشت. آمونیاک به عنوان یک سوخت بدون کربن مورد بررسی قرار می‌گیرد اما به دلیل اشتعال‌پذیری کم و انتشار اکسید نیتروژن بالا با موانعی مواجه است.

گوانگژوی یک موتور ۲ لیتری را توسعه داده که آمونیاک مایع را بطور موثرتری به روشی ایمن می سوزاند و به ۱۲۰کیلووات قدرت و کاهش ۹۰ درصدی انتشار کربن در مقایسه با سوخت‌های معمولی دست یابد. این موتور هنوز در مراحل اولیه توسعه بوده اما یک گام مهم رو به جلو در توسعه آمونیاک به عنوان یک سوخت جایگزین مناسب برای حمل‌ و نقل محسوب می‌شود. باید منتظر ماند و دید آیا آمونیاک به سوخت اصلی خودروها تبدیل خواهد شد یا خیر. با‌ این‌ حال اعلام این شرکت نشانه‌ای از تعهد این خودروسازان به بررسی گزینه‌های سوخت جایگزین و کاهش ردپای کربن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ