زمان قطعی عرضه اولیه"مبین" اعلام شد/ ۹۹۷ میلیون سهم از شرکتی خاص

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بعد از عرضه اولیه دو شرکت بورسی و فرابورسی سیمان خوزستان و فولاد هرمزگان، روند عرضه اولیه های شرکت های جدید به دلیل وضعیت بازار سهام با تاخیراتی مواجه شده که جدیدترین تصمیمات مسئولان بازار سرمایه با اعلام زمان قطعی عرضه اولیه پتروشیمی مبین همراه شده است.

براساس این گزارش، طبق اطلاعیه معاون عملیات بازار شرکت بورس، روز سه شنبه جاری 8 اردیبشهت، 997 میلیون و 640 هزار سهم "مبین"  معادل 7 درصد از سهام این شرکت 1.42 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود.

این شرکت وابسته به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس 5 مرداد ماه سال گذشته مورد پذیرش بورس قرار گرفته و از 12 بهمن 93 به عنوان چهارصد و نودمین شرکت بورسی در بخش« تامین برق، گاز و آب»، گروه «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم» و طبقه‌ « تامین بخار و آب گرم»  با کد «4030» و نماد «مبین- mobin» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس درج شده است.

این شرکت که دو هفته پیش جلسه معارفه ای را برگزار کرده به دلیل دارا بودن جایگاهی ویژه در صنعت پتروشیمی و فعالیت در حوزه های خاص ، دارای سود آوری مناسبی است که می تواند منجر به جذاب بودن سهم "مبین" شود. در این رابطه عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از سود سالانه 800 میلیارد تومانی این شرکت (http://boursepress.ir/news/9643)خبر داده است.

 
انتهای پیام