پاسخ سردبیر بورس پرس به سهامداران پلی اکریل درباره افزایش سرمایه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بعد از ابلاغ آیین نامه اجرایی مالیات­های مستقیم مربوط به تجدید ارزیابی دارایی­ ها توسط هیات دولت، موضوع افزایش سرمایه شرکت ها از این محل از حساسیت بالایی طی روزهای اخیر برخوردار شده که صبح امروز خبری با تیتر " حال و آینده افزایش سرمایه "شپلی، ذوب و لازما" بعد از ابلاغیه جدید" (boursepress.ir/news/26846) در بورس پرس منتشر شد که از قول غلامرضا ابوترابی رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ایی سازمان بورس عنوان شده بود.

این خبر با واکنش سهامداران مخصوصا" شرکت پلی اکریل مواجه شد و در کنار طرح برخی سئوالات درست و شبهات، عده ایی اندک هم با قضاوت های سطحی و کژ اندیشی و کوته فکری ، نظراتی دادند و تهدیدهایی برآمده از ضعف کردند که در برابر باز نشر نظرات و سئوالات در انتهای خبر مربوطه ، از طرح مباحث حاوی الفاظ سخیف و دور از شان ممانعت شد.

در این میان بورس پرس هیچ پاسخی به کوته اندیشان و بداندیشان ندارد و این موضوع را به سکوت ، داوری زمان و روز قیامت وا می نهد اما بر خود واجب می داند درباره سئوالات مطرح شده ، توضیح دهد.

1- با توجه به سابقه حدود 18 ساله سردبیر بورس پرس در حوزه خبری بازار سرمایه ( همچنین تدریس 10 ساله مباحث بورسی)، انتشار چنین اخباری با توجه به درجه حساسیت بالا با دقت تام و تمام تهیه و منتشر می شود.  این درحالی است که خوشبختانه طی فعالیت حدود 1.5 ساله بورس پرس، تاکنون از بین 26 هزار و 876 خبر منتشره ، خبری تکذیب نشده است.

بنابراین این خبر بعد از مصاحبه با آقای ابوترابی ، به منظور جلوگیری از هرگونه اشتباه احتمالی، برای این مقام مسئول ارسال شد تا در صورت لزوم نسبت به اصلاح اقدام شود. ایشان هم با دقت تمام نسبت به مطالعه و اعمال اصلاحات و ایمیل مبادرت کرده و عین مطلب منتشره را تایید کردند. 

با این اوصاف همه بند به بند این خبر از حداکثر درجه سلامت محتوا برخوردار بوده و هیچ اشتباهی در آن نبوده و به هیچ وجه برآمده از برداشت خبرنگار بورس پرس نیست.

2- عمده مباحث سهامداران مربوط به خروج پرونده درخواست افزایش سرمایه پلی اکریل از دستور کار سازمان بورس و اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ایی سازمان بورس بود که با توجه به مصاحبه آقای ابوترابی با یکی از رسانه ها (عصر مالی)، گمان می رفت این مهلت تا اوایل اردیبهشت باشد.

در این رابطه آقای ابوترابی در تماس سردبیر بورس تاکید کرد در خبری که توسط آن رسانه (عصر مالی) منتشر شده ، سخنی از 30 روز کاری به میان نیاورده و فقط اعلام کرده 30 روز. بنابراین در خبر آن رسانه نباید از واژه روز کاری استفاده می شد.

به گفته وی نامه از دستور کار خارج شدن پرونده پلی اکریل هم دیروز به این شرکت ارسال شده است.

با این اوصاف هیچ شک و شبهه ایی در اتمام مهلت 30 روزه و ارسال نامه رسمی سازمان بورس به پلی اکریل نبود و نیست.

3- قبل از مطرح شدن این مسائل برای پلی اکریل و بعد از اطلاع از تغییرات مدیریتی در این شرکت که با کنار گذاشتن مدیرعامل و 4 عضو از 5 عضو هیات مدیره همراه بود (boursepress.ir/news/26567) در تماس چندباره با مسئولان این شرکت ، هیچ پاسخی به سئوالات مدنظر بورس پرس داده نشد.

امروز هم بعد از انتشار این خبر ، با دفتر شرکت و تلفن همراه یکی از مدیران تماس گرفته و حتی پیامکی ارسال شد اما تا به این لحظه پاسخی از سوی مدیران "شپلی" دریافت نشده است.

4- بورس پرس با رویکردی مستقل و حرفه ای و با توجه به عدم وابستگی به هیچ گروه ، صنف و صنعتی ، همه اخبار و مطالب را با دقت حداکثری و بدون هیچ جانبداری مثبت و منفی منعکس می کند تا شاید کمکی باشد برای بازار سرمایه ایران و سهامداران که با پذیرش همه ریسک ها، در آن فعالیت می کنند. اما در این میان ممکن است برخی فعالان از واقعیت ها گریزان باشند و خود یا دیگران را فریب دهند که برای آن علاجی نیست.

علی رضایی زاده / مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری بورس پرس   

انتهای پیام