وزیر نیرو:
صنعت برق ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران، نیروگاه‌ها و... بدهی دارد
وزیر نیرو گفت: صنعت برق طبق سنوات گذشته، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران، نیروگاه‌ها و... دارد که باید تسویه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر محرابیان در جلسه امروز مجلس و در جریان رسیدگی به درخواست دولت برای بررسی لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه کل سال جاری، گفت: تابستان دو سال پیش با وجود خاموشی های گسترده‌ اردیبهشت تا پایان شهریور و در بخش خانگی از اول خرداد تا ۱۵ مهر، ۴۸ میلیارد کیلووات ساعت برق تامین شد.

وی افزود: در بخش صنعت هم ۳۶ میلیارد کیلووات برق و مجموعه اقداماتی انجام شد. تامین برق بخش خانگی با اقدامات تشویقی نظیر طرح پاداش صرفه جویی و همکاری مردم علی رغم اضافه شدن ۲ میلیون مشترک جدید، ۲ میلیارد کیلووات ساعت کاهش مصرف برق داشت و در بخش صنعت، تامین برق از ۳۶ به ۴۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: اصلاح قیمت ها در این صنعت ضرورت دارد و با قوانینی که وضع شده کار با رویکرد عدم فشار روی اقشار جامعه به گونه‌ای آغاز شد که اصلاح قیمت‌ها به هیچ وجه منتج به افزایش قیمت مصارف زیر الگو و بخش هایی نظیر کشاورزی نشده و حتی هزینه‌های بخش‌هایی نظیر بخش‌های حمایتی به صفر رسید.

محرابیان توضیح داد:‌ صنعت برق طبق بدهی‌ سنواتی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که باید تسویه شود. بر اساس قوانین به ویژه موادی از قوانین مانع زدایی از صنعت برق و قانون حمایت از صنعت برق و قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، مابه‌ تفاوت قیمت تکلیفی فروش با قیمت تمام شده که توسط سازمان حسابرسی تعیین شده و باید به صنعت برق پرداخت شود. این رقم بدهی وزارت نیرو به مجموعه پیمانکاران، نیروگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف است که با پرداخت آن بازآماد و توسعه نیروگاهها مشاهده می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام