کد خبر: ۱۷۲۴۹۶
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۵/۵

آخرین تصمیم درباره تغییر دامنه نوسان روزانه سهام به بیش از ۵ درصد
رییس سازمان بورس اعلام کرد:

آخرین تصمیم درباره تغییر دامنه نوسان روزانه سهام به بیش از ۵ درصد

رییس سازمان بورس با اشاره به قطعی بودن تغییر دامنه نوسان روزانه مثبت و منفی پنج درصد تا پایان سال ، آخرین وضعیت این تصمیم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی با اعلام اینکه حتی پیش از حضور در ریاست سازمان بورس، بیشتر از همه ، معتقد به افزایش دامنه نوسان بوده به ایرنا گفت : سال گذشته تصمیم موقتی برای محدودیت دامنه نوسان اتخاذ و مقرر شد بعد از عبور از شرایط خاص بازار، دامنه نوسان به حالت عادی یا دامنه بزرگتر بازگردد.

وی ادامه داد: برنامه این بود که مسیر  تغییر دامنه نوسان از منفی 2 و مثبت ۶ به صورت تدریجی برای باز کردن دامنه نوسان ادامه یابد و برای اجرای این اقدام باید به صورت تدریجی ارقام کوچک مانند نیم درصد به دامنه نوسان اضافه می شد که درصورت ادامه ، دامنه نوسان فعلی باید به به مثبت و منفی ۵.۵ یا ۶ درصد می رسید .

این مقام مسئول افزود: در این میان وقفه ای برای این تصمیم ایجاد و از مرکز پژوهش سازمان بورس خواسته شد با تحقیقات اساسی ، طرحی کامل زمینه ارائه شود تا تضمین کننده بهترین حالت دامنه نوسان و به نفع بازار باشد . قاعدتا این مطالعه باید جوابگوی سوالاتی مانند اینکه آیا با افزایش دامنه نوسان به مثبت و منفی ۱۰ درصد یا ۱۵ درصد ، تعادل معاملات و ارتقا عملکرد و کارایی بازار فراهم می شود یا خیر، باشد.

دهقان دهنوی توضیح داد: انتظار می رود اثر منفی بر معاملات نداشته باشد و با تکمیل طرح، نقشه راه و هدف مطلوب ترسیم شود و برای رسیدن به آن نقطه و جلوگیری از شوک معاملات دامنه نوسان به صورت تدریجی  تغییر یابد .

وی ادامه داد: در این نقشه راه ممکن است به صورت ماهانه نیم یا یک درصد دامنه نوسان تغییر یابد ولی اول باید اجازه داد مطالعات و طرح پیشنهادی کامل شود و در معرض ارزیابی و نقد صاحب‌نظران قرار گیرد. بعد از آن هم ممکن است این اقدام نیازمند ایجاد برخی تغییرات در سامانه معاملات باشد تا بتوان طی ۶ ماه یا یک سال ، تغییرات مدنظر بر روی دامنه نوسان اجرا شود. با این اوصاف به طور حتم دامنه نوسان مثبت و منفی پنج درصد، تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ