کد خبر: ۱۷۵۸۵۷
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۷/۱۴

افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز بر خلاف وعده دولت به کنترل بازار!
نماینده مجلس اعلام کرد:

افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز بر خلاف وعده دولت به کنترل بازار!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز نگرانی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز ، خواستار اقدام سریع دولت برای کنترل بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهباز حسن‌پور در واکنش به افزایش نرخ ارز طی چند روز گذشته به ایسنا گفت: این روند به شدت نگران کننده است. دولت وعده داده بود ، نرخ ارز را کاهش می‌دهد اما طی یک ماه گذشته افزایش بالای ۱۰ درصدی داشت. این وضعیت در بازار نابسامانی ایجاد می‌کند که نتیجه آن عدم اعتماد فعالان اقتصادی است.

وی افزود: امید است هرچه سریع‌تر ستاد اقتصادی دولت به صورت شفاف نظرات کارشناسی را اعلام کند تا نرخ ارز کاهش یابد. به عنوان راهکار کوتاه مدت برای کاهش نرخ ارز ، باید بانک مرکزی شرایط را مدیریت کند. چون وقتی یک واحد قیمت دلار گران می شود عملا در تمام زندگی مردم تاثیر می‌گذارد البته این تاثیر بیشتر بعد روانی دارد چون بسیاری از کالاها داخلی است و ربطی به قیمت دلار ندارد.

حسن‌پور گفت: طی چند سال گذشته تحریم ها و متاسفانه برخی افراد جنگ داخلی به راه انداختند و با افزایش ناگهانی قیمت ارز مواجه شدیم که آثار مخربی به جای گذاشت. لذا باید کارگروه اقتصادی دولت هرچه سریع‌تر این روند نگران کننده را سامان دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ