کد خبر: ۱۷۸۷۸۹
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۹/۵

بدون لغو کامل تحریم‌ها انتظار خویشتنداری بیشتر از ایران منطقی نیست !
سرپرست نمایندگی ایران در وین:

بدون لغو کامل تحریم‌ها انتظار خویشتنداری بیشتر از ایران منطقی نیست !

سرپرست نمایندگی ایران در وین با اعلام اینکه تا لغو کامل تحریم‌ها ، انتظار خویشتنداری بیشتر از ایران منطقی نیست ، خواستار بازگشت آمریکا به تعهدات شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا غایبی در نشست فصلی شورای حکام آژانس با اشاره به اینکه تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود، انتظار خویشتنداری بیشتر از ایران منطقی نیست به صدا و سیما گفت : فعالیت‌های هسته‌ای از جمله غنی‌سازی در سطوح مختلف و تولید سوخت اورانیوم کاملاً صلح‌آمیز، مطابق با حقوق ایران تحت معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و تحت نظارت و راستی‌آزمایی پادمان آژانس است.

وی افزود: سیاست خارجی دولت جدید ایران ، مبتنی بر عمل گرایی و تعامل سازنده است. لذا مذاکرات باید نتیجه محور و متضمن این باشد که همه تحریم‌ها به شیوه‌ای موثر و قابل راستی آزمایی لغو می‌شوند.

این مقام سیاسی ادامه داد: هنوز مشاهده نشده که آیا دولت کنونی آمریکا آماده ترک اقدامات قهری یکجانبه، احترام به قوانین بین المللی، اجرای کامل و موثر تعهدات، لغو تحریم‌ها و اتخاذ کلیه تصمیمات لازم در این خصوص است. بسیار مهم است که واشنگتن از نقض تعهدات برجامی و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بدون تاخیر بیشتر و هیچ پیش شرطی دست بردارد.

غایبی گفت: خروج مجرمانه آمریکا از برجام، همراه با اتخاذ سیاست فشار حداکثری و اعمال مجدد تحریم‌ها به منظور تأثیر مستقیم و نامطلوب بر عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران نشانه عدم اجرای اساسی تمام تعهدات برجام و نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت است. در حالی که ایران به طور کامل به تعهدات پایبند بود. لغو معتبر و مؤثر تحریم‌ها، مبنای اساسی رضایت ایران به التزام به مفاد توافق بوده و نقض‌های آمریکا آن بخش‌های توافق را باطل و عملاً بیهوده کرده است.

وی افزود: ایران ضمن عدم انتفاع از انتظارات مشروع ذیل برجام در ابتدا سیاستی مسئولانه و محتاطانه مبنی بر تعامل با سایر اعضای برجام برای رفع نقض‌های آمریکا در پیش گرفت و تا بیش از یکسال به تعهدات پایبند بود. واقعیتی که غربی ها تمایل دارند آن را فراموش کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ