کد خبر: ۲۲۲۸۲۶
۰:۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۲

تصویب ۳ جدول مهم قانون بودجه برای یارانه ها، نیروهای مسلح و شفافیت نفتی

تصویب ۳ جدول مهم قانون بودجه برای یارانه ها، نیروهای مسلح و شفافیت نفتی

طبق جداول قانون بودجه مقرر شد ۷۵۸ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها و ۱.۸ میلیارد یورو برای نیروهای مسلح کنار گذاشته و درآمدها و مصارف نفتی شفاف شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال جاری، جداول 14، 21 و 22 و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی را تصویب کرد.

براساس این گزارش، جدول 14 مربوط به هدفمندی یارانه ها و همان 758 هزار میلیارد تومان مدنظر دولت است که 315 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد. همچنین 143 و 74 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان و دارو و شیرخشک، 42 هزار میلیارد تومان کمیته امداد، 3 هزار میلیارد تومان برای بهزیستی لحاظ شده است.

در این جدول برخی موارد هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و پخش و پالایش و گاز مصوب و مبالغی هم که دولت برای واردات بنزین نیاز داشت، تصویب شد.

1.8 میلیارد یورو برای نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت

طبق جدول 21 مقرر شد 1.8 میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت، تخصیص یابد ( با محاسبه نرخ تسعیر ارز توسط دولت) و تمام زوایای امنیتی از مرزها گرفته تا پایتخت مربوط به این جدول است.

دولت موظف بود 5 درصد اعتبارات بودجه را به نیروهای مسلح اختصاص دهد که در مرحله اول و طبق بند ب تبصره 4 معادل 136.8 هزار میلیارد تومان از این اعتبارات تأمین شده بود و پس از اصلاح سقف بودجه به 147.1 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

شفافیت درآمدها و مصارف نفتی در جدول 22

جدول 22 در بودجه سال گذشته هم وجود داشت و دولت مکلف شد تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول اعلام کند. همچنین ذینفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و ... باید جدول مصارف کلان را در پیوست لحاظ کنند و تمام درآمدهای نفتی و زنجیره و مصارف مشخص می‌شود تا همه فعل و انفعالاتی حوزه نفت، مشخص شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ