کد خبر: ۲۰۱۹۷۸
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

عرضه خودرو در بورس کالا با سهم ۸۵ درصدی دولت از سرگرفته خواهد شد !
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

عرضه خودرو در بورس کالا با سهم ۸۵ درصدی دولت از سرگرفته خواهد شد !

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اعلام افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور از عرضه خودروها در بورس کالا ولی با سهم ۸۵ درصدی دولت خبر داد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع با اعلام مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور و با هدف هزینه در زیرساخت‌های گردشگری، گفت: یک درصد از منابع حاصل از وصول عوارض کالا و خدمات سازمان‌های مناطق‌ آزاد، صرف اشتغال در کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود. عوارض حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی و دارو هم در سال آینده از چهار به یک درصد کاهش می یابد.

خودروها در بورس کالا عرضه می‌شود

وی افزود: طبق مصوبه دیگر، ایران خودرو و سایپا و دیگر شرکت ها باید از ابتدای سال آینده، محصولات را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط عرضه کنند. شورای رقابت هم باید تا پایان فروردین‌ سال آینده، قیمت جدید خودروها را براساس بررسی هزینه تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه و مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند.

زارع توضیح داد: بورس کالا موظف است 85 درصد مابه‌تفاوت قیمت کشف شده و مصوب شورای رقابت را به حساب متمرکز وجوه وزارت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ